Välkommen hem!

Vi är glada att du valt att bo i någon av våra fastigheter och gör allt för att du ska trivas. Här kan du bland annat läsa om hur det är att bo i en hyresrätt, vad du ska göra om något i lägenheten går sönder eller om du låst dig ute. Har du andra frågor så kontakta oss!

Kontakta oss

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar.

Är något sönder?

Logga in på Mina Sidor och gör din anmälan.

Är du utelåst?

Om du låst dig ute under vår arbetstid går det bra att ringa till oss så öppnar vi så fort vi kan. Om det däremot händer utanför kontorstid  får du ringa till låssmed och själv bekosta detta.

Vad gör jag om något
händer på kvällen?

Om du får någon AKUT felanmälan i din lägenhet utanför vår arbetstid så kan du ringa vårt journummer. Vi ber dig bara att noga tänka över hur akut problemet är.

  • Ett fel på en spis en vardagskväll kanske kan vänta tills nästa arbetsdag.
  • Gäller det störande grannar så rycker VALF endast ut om det är mer än en hyresgäst som blir störd. Så ta hjälp av dina grannar.
  • VALF tar aldrig hand om utelåsning. Här får du kontakta låssmed och själv stå för kostnaden.
  • En utryckning från VALF kostar 2500:- därför ber vi dig att tänka efter innan du ringer.

Jour

Vid akuta problem utanför kontorstid vänligen ring:

VALF 010-330 25 25

Våra kontorstider

Måndag 08.30-14.30 
Tisdag 08.30-12.00
Onsdag 08.30-12.00
Torsdag 08.30-14.30
Fredag 08.30-12.00

Lunchstängt 12.00-13.00

Gör gröna handlingar som håller

Vi arbetar ständigt med fokus på miljö och hållbarhet. I allt från sophantering till val av material tänker vi på bra miljöval. Vi vill också inspirera dig att göra hållbara val. Som hyresgäst finns det mycket du kan tänka på för att bidra till en mer klimatsmart vardag.

  • Låt inte kranar och element stå och droppa 
  • Släck lamporna när du inte behöver dem. 
  • Vara sparsam med varmvattnet 
  • Låt inte fönster stå öppna samtidigt som elementen är på. 
  • Sorterar ditt avfall rätt. Genom att återvinna och återbruka material sparar vi miljö och resurser.

 

Har du frågor om hur du kan göra fler klimatsmarta val, kontakta oss!

Välkommen till Bjäre Krafts
öppna stadsnät.

Alla våra fastigheter är anslutna till Bjäre Krafts öppna stadsnät och din lägenhet är redo för att kunna ta del av Bjäre Krafts snabba nät med hög kvalité och utan krångel.

Vad menar vi med detta? – Jo du som bor i våra fastigheter har möjlighet att välja tjänster från 14 tjänsteleverantörer med olika tjänsteinnehåll inom TV, telefoni och Internet. Varje hushåll väljer själv leverantör och tjänster efter eget behov. Allt du behöver göra är att välja den tjänst du vill ha och beställ hos respektive tjänsteleverantör. De tjänsteleverantörer som finns i Bjäre Krafts öppna stadsnät finner du här.

Vilka är Bjäre Kraft?
Bjäre Kraft äger, tillhandahåller och utvecklar infrastruktur för energi och bredband för alla som bor, vistas eller verkar i nordvästra Skåne och södra Halland.

Med långsiktigt tänkande satsar vi på förnyelsebar energi, öppet bredbandsnät och driftsäkert elnät. Vi erbjuder prisvärda produkter med hög kvalité levererade av engagerad och ansvarstagande medarbetare.

Vid eventuella frågor kontakta Bjäre Krafts kundservice på 0431-44 99 00 eller kundservice@bjarekraft.se.

Behöver du hjälp med flyttstädning?

Behöver du hjälp med flyttstädningen?

Leeman&Olsson samarbetar med ELKE STÄD som kan hjälpa till med bland annat flyttstädning. Genom att välja ELKE STÄD inför flyttstädning får ni garanterat godkänd besiktning på städningen.

Pris: 45 kr per kvm inklusive fönsterputsning och som hyresgäst hos Leeman Olsson betalar ni ingen framkörningsavgift eller
materialavgift. (Ni kan göra RUT-avdrag för städningen.)

Mail: info@elkestad.se

Mobil: 076 88 148 99

FÅR MAN RÖKA I LÄGENHETEN?

Vår policy är rökfria lägenheter. Om du är rökare och ändå röker i din lägenhet så får du räkna med att betala en del av återställandet av lägenheten vid flytt. En rökskadad lägenhet sänker standarden på lägenheten vilket gör den svår att hyra ut.

HEMFÖRSÄKRING

Som hyresgäst hos oss kräver vi att du tecknar hemförsäkring från inflyttningsdagen samt under hela hyrestiden.

EL

Tänk på att ringa Öresunds Kraft och meddela när du flyttar in i lägenheten.

BRANDVARNARE

Våra lägenheter är utrustade med brandvarnare. Dessa får ej monteras ned eller på annat sätt sättas ur funktion. Vid fel på brandvarnaren ligger det på hyresgästen att göra felanmälan till oss.

FELANMÄLAN

Vid fel som uppstår i din lägenhet eller i fastigheten ber vi dig ringa vårt kontor 821 25 eller lägga ett mail via vår hemsida. Undvik att lämna felanmälan direkt till våra fastighetsskötare eftersom varje felanmälan registreras hos oss.

AKUTA ÄRENDEN

Vid akuta ärende utanför kontorstid ber vi er ringa VALF på 010-330 25 25. Tänk på att en utryckning från VALF kostar ca 2500:- så tänk efter före en sådan anmälan. Kanske kan det vänta till morgondagen då vi åter finns på plats.

UTELÅSNING

Om du låst dig ute under vår arbetstid går det bra att ringa till oss på kontoret så öppnar vi till dig så fort vi kan. Om du däremot låst dig ute utanför kontorstid det vill säga kvällar, nätter eller helger får du ringa till låssmed och själv bekosta detta.