FÅR MAN RÖKA I LÄGENHETEN?
Vår policy är rökfria lägenheter. Om du är rökare och ändå röker i din lägenhet så får du räkna med att betala en del av återställandet av lägenheten vid flytt. En rökskadad lägenhet sänker standarden på lägenheten vilket gör den svår att hyra ut.
HEMFÖRSÄKRING
Som hyresgäst hos oss kräver vi att du tecknar hemförsäkring från inflyttningsdagen samt under hela hyrestiden.
EL
Tänk på att ringa Öresunds Kraft och meddela när du flyttar in i lägenheten.
BRANDVARNARE
Våra lägenheter är utrustade med brandvarnare. Dessa får ej monteras ned eller på annat sätt sättas ur funktion. Vid fel på brandvarnaren ligger det på hyresgästen att göra felanmälan till oss.
FELANMÄLAN
Vid fel som uppstår i din lägenhet eller i fastigheten ber vi dig ringa vårt kontor 821 25 eller lägga ett mail via vår hemsida. Undvik att lämna felanmälan direkt till våra fastighetsskötare eftersom varje felanmälan registreras hos oss.
AKUTA ÄRENDEN
Vid akuta ärende utanför kontorstid ber vi er ringa VALF på 010-330 25 25. Tänk på att en utryckning från VALF kostar ca 2500:- så tänk efter före en sådan anmälan. Kanske kan det vänta till morgondagen då vi åter finns på plats.
UTELÅSNING
Om du låst dig ute under vår arbetstid går det bra att ringa till oss på kontoret så öppnar vi till dig så fort vi kan. Om du däremot låst dig ute utanför kontorstid det vill säga kvällar, nätter eller helger får du ringa till låssmed och själv bekosta detta.