Välkommen hem

Här bor du bra

Vi är glada att du valt att bo i någon av våra fastigheter och gör allt för att du ska trivas. Här kan du bland annat läsa om hur det är att bo i en hyresrätt, vad du ska göra om något i lägenheten går sönder eller om du låst dig ute. Har du andra frågor så kontakta oss!

Öppettider

Öppettider

Måndag – onsdag, fredag 08.00-14.30

Torsdag 08.00-16.30

Har något gått sönder?

Om något har gått sönder gör du en felanmälan, se längre ner.

Är du utelåst?

Om du låst dig ute under vår arbetstid går
det bra att ringa till oss så öppnar vi så fort vi kan. Om det däremot händer utanför kontors-tid (kvällar, nätter eller helger) får du ringa till låssmed och själv bekosta detta.

Vad gör jag om något
händer på kvällen?

Om du får någon AKUT felanmälan i din lägenhet utanför vår arbetstid så kan du ringa vårt journummer. Vi ber dig bara att noga tänka över hur akut problemet är.

  • Ett fel på en spis en vardagskväll kanske kan vänta tills nästa arbetsdag.
  • Gäller det störande grannar så rycker VALF endast ut om det är mer än en hyresgäst som blir störd. Så ta hjälp av dina grannar.
  • VALF tar aldrig hand om utelåsning. Här får du kontakta låssmed och själv stå för kostnaden.
  • En utryckning från VALF kostar 2500:- därför ber vi dig att tänka efter innan du ringer.

Jour

Vid akuta problem utanför kontorstid vänligen ring:

VALF 010-330 25 25

Våra kontorstider
Måndag – onsdag, fredag 08.00-14.30
Torsdag 08.00-16.30

Felanmälan

Är något fel? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Tills vidare prioriterar vi akuta felanmälningar vilket kan innebära längre handläggningstider än vanligt. Vi önskar också att ni mejlar eller ringer in er felanmälan till oss på info@leemanolsson.se eller 0431-821 25. På vårt kontor tar vi endast emot bokade besök. Vi hoppas att vi inom kort kan gå tillbaka till våra vanliga rutiner, men ber om er förståelse och att vi vill skydda både er som hyresgäst och vår personal.

FÅR MAN RÖKA I LÄGENHETEN?

Vår policy är rökfria lägenheter. Om du är rökare och ändå röker i din lägenhet så får du räkna med att betala en del av återställandet av lägenheten vid flytt. En rökskadad lägenhet sänker standarden på lägenheten vilket gör den svår att hyra ut.

HEMFÖRSÄKRING

Som hyresgäst hos oss kräver vi att du tecknar hemförsäkring från inflyttningsdagen samt under hela hyrestiden.

EL

Tänk på att ringa Öresunds Kraft och meddela när du flyttar in i lägenheten.

BRANDVARNARE

Våra lägenheter är utrustade med brandvarnare. Dessa får ej monteras ned eller på annat sätt sättas ur funktion. Vid fel på brandvarnaren ligger det på hyresgästen att göra felanmälan till oss.

FELANMÄLAN

Vid fel som uppstår i din lägenhet eller i fastigheten ber vi dig ringa vårt kontor 821 25 eller lägga ett mail via vår hemsida. Undvik att lämna felanmälan direkt till våra fastighetsskötare eftersom varje felanmälan registreras hos oss.

AKUTA ÄRENDEN

Vid akuta ärende utanför kontorstid ber vi er ringa VALF på 010-330 25 25. Tänk på att en utryckning från VALF kostar ca 2500:- så tänk efter före en sådan anmälan. Kanske kan det vänta till morgondagen då vi åter finns på plats.

UTELÅSNING

Om du låst dig ute under vår arbetstid går det bra att ringa till oss på kontoret så öppnar vi till dig så fort vi kan. Om du däremot låst dig ute utanför kontorstid det vill säga kvällar, nätter eller helger får du ringa till låssmed och själv bekosta detta.